Детальніше про податки для автомобілістів

З 1 січня 2015 року набувають чинності поправки до Податкового кодексу України, згідно з якими вводиться:
- транспортний податок,
- новий акцизний збір на автобуси і вантажний транспорт,
- акциз на електродвигуни,
- відновлений акцизний збір на переобладнані автомобілі.

Дані рішення були запропоновані Кабінетом міністрів України у рамках проведення податкової реформи і прийняті Верховною Радою на засіданні 28 грудня.

Згідно з нововведеннями, тепер власники «розкішних» автомобілів з об'ємом бензинового або дизельного двигуна понад 3 тис. куб. см і не старше 5 років будуть зобов'язані сплачувати річний податок у розмірі 25 тис. грн. Згідно із проектом закону, у розряд оподатковуваних потрапляли автомобілі з об'ємом дизельного двигуна від 2,5 тис. куб. см, але у зв'язку із суспільним резонансом об'єм двигуна, що підпадає під податок, був збільшений.

З 1 січня вводиться новий акциз на автобуси і вантажні автомобілі. На нові автобуси акциз встановлено у розмірі 0,003 євро за 1 куб. см двигуна, на старі - у розмірі 0,007 євро за 1 куб. см. Причому на автобуси, які експлуатувалися більше, ніж 8 років, ставка податку підвищується у 20 разів.

На нові вантажівки, залежно від тоннажу, ставка акцизу встановлюється на рівні від 0,01 євро до 0,016 євро за 1 куб. см. На автомобілі, використані не більше 5 років, ставка акцизу зростає у два рази, а на використані понад 8 років - у 20 разів.

Також потраплять під оподаткування електромобілі. Ставка акцизу за один електродвигун складе 109 євро.

Крім того, залежно від об'єму двигуна та строку експлуатації збільшиться акцизний збір на легкові автомобілі.

Знову буде стягуватися акциз на переобладнані легкові автомобілі, які були завезені як комерційні, тобто без сплати акцизу.

Як компенсацію зростання податків уряд скасував збір за першу реєстрацію автомобіля, який залежно від об'єму двигуна і становив від 3,82 до 69,99 грн за 100 куб. см

Також Верховна Рада проголосувала за закон про введення тимчасових спецмит на імпорт автомобілів, згідно з яким додатковий імпортний збір на транспортні засоби складе 5% і буде сплачуватися протягом року. Але даний закон набуде чинності лише після узгодження з Єврокомісією.